Celobert

Una producció de Focus

Poden els capitalistes viure realment amb els idealistes socials? Podem perdonar el passat? I encara més, podem perdonar-nos?

Tom Sergeant, ric i propietari de pròspers restaurants es queixa dels 18 anys del seu fill Edward i intenta reconciliar-se amb Kyra Hollis, la seva jove ex-amant, ex-cambrera i ex-cangur del seu fill. Hollis, després d’una relació sentimental de sis anys amb Tom Sergeant, ha esdevingut una professora d’escola compromesa socialment.

Un loft de la perifèria de Londres es converteix en el punt de trobada, un confessionari d’amors perduts on ell, vidu ratllant la seixantena i ella, una jove professora idealista, descobriran que la vida no permet fer marxa enrere.

El Tom i la Kyra retroben, per uns moments, la puresa de la seva infidelitat sense la presència de l’esposa, morta de càncer des de fa un any. Són dos personatges amb dues filosofies de vida molt diferents. Discuteixen sobre la traïció, la culpabilitat, la dicotomia entre “la cultura d’empresa” i “la vocació pedagògica i el treball social”, la compatibilitat dels valors ...

Celobert ens explica una historia d’amor tan angoixosa com creïble. Skylight, va ser estrena absoluta el 4 de maig de 1995 al Teatre Nacional de Londres, i s'ha convertit, sens dubte, en una de les obres amb més èxit que s'han representat en els últims anys, repetint temporada rere temporada en els teatres més emblemàtics del West End i de Broadway, així com a la resta del món.

Fitxa Artística
AUTOR: David Hare
TRADUCCIÓ: Joan Sellent
DIRECCIÓ: Josep Maria Pou

REPARTIMENT:
Josep Maria Pou (Tom Sergeant)
Roser Camí (Kyra Hollis)
Jaume Madaula (Edward Sergeant)

ESCENOGRAFIA: Llorenç Corbella
VESTUARI: María Araujo
IL·LUMINACIÓ: Txema Orriols

PRODUCCIÓ: Focus


  • Celobert

  • Celobert

  • Celobert

  • Celobert

“Obra de pasión. Es una obra que habla sobre lo que nos está pasando. José María Pou dirige tan finamente que no se nota el trabajazo que hay detrás. Como intérprete une una amplia paleta de sentimientos: emoción contenida o desbordada, desamparo, furia, malevolencia. Roser Camí vuela muy alto y borda el papel de su vida. Ahora o luego, no se la pierdan.” Marcos Ordóñez. Babelia (El País)

“Un Pou pletòric i una Roser Camí portentosa en una obra esplèndida”. Ramon Oliver. QUÈ FEM? (La Vanguardia)

"Una bona obra i una interpretació que commou en un espai escènic molt adequat i realista. Bravo Roser Camí". Santi Fontdevila. Time Out

“Impactant. La nova versió de “Celobert” triomfa al Goya. Un magistral Josep Maria Pou, una fera escènica i una desbordant Roser Camí –en una de les seves millors actuacions– han enriquit els matisos dels seus personatges. Un espectacle imprescindible del qual s’extreuen profundes lliçons de vida”. César López Rosell. El Periódico de Catalunya

“Un feliç retrobament amb un gran èxit. Retrobament amb un Pou pletòric de facultats, extraordinari. Roser Camí està en el moment dramàtic amb tots els sentits. Exquisida lluita dialèctica entre dues concepcions vitals oposades. Escenes intenses que justifiquen que Celobert surti del mausoleu dels bons records”. Juan Carlos Olivares. ARA

“La interpretació és impecable, gairebé meravellosa. Excel·lent muntatge, probablement el millor que hi ha en cartellera. Un impressionant envit a favor del bon sentit i la intel·ligència”. Joaquim Armengol. El Punt Avui

DOSSIER DE PREMSA

Celobert
Dossier de premsa

IMATGES

Celobert
Cartell de l'espectacle

Celobert
Josep Maria Pou
Copyright: David Ruano

Celobert
Roser Camí i Josep Maria Pou
Copyright: David Ruano

Celobert
Josep Maria Pou
Copyright: David Ruano

Celobert
Roser Camí i Josep Maria Pou
Copyright: David Ruano

Celobert
Josep Maria Pou i Roser Camí
Copyright: David Ruano

Celobert
Josep Maria Pou i Roser Camí
Copyright: David Ruano